matchmorsor.

när man dömmer fotboll, som jag gör.. träffar man alltid på dessa matchmorsor. Man kanske tror att det är mest pappor som hejar på sina barn när de spelar match? icke. Mammorna är ALLTID där!

I söndags dömde jag Lekeberg mot ÖSK på Vretalund i lanna. (var förresten 20 min sen, pinsamt!) hursomhelst. På ÖSK sidan sitter matchmorsorna i solstolar, dom använder rikligt med brunutansol, de har verkligen gjort sig iordning för att följa med sitt barn på match och dom HEJAR, för glatta livet! dom härjar, och skrattar med varandra och tjoar och flörtar med tränarna..meeeen. på Lekebergssidan har matchmorsorna alla hundra småsyskon med, de sitter på gräset, de har mjukisbyxor ( det var ju söndag-förmiddag) de hejar från hjärtat och de är bara så söta. Jag önskar att jag blir en matchmorsa från riktiga landet!


Nu ska jag snart med bussen och sen ska jag torteras med bläck och nål! puss&hej lilla tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0