mitt lilla barn.

text : Barbro Lindgren musik: Jojje Wadenius

Ett barn ska jag ha när jag blir stor
med smala ben och mjuka skor
små vassa tänder och skära händer
mage som en sockertopp..och ljusbrunt hår som står rakt opp.
Och jag ska köpa saker varje dag,
så många som mitt lilla barn vill ha. 
Och skrika ska mitt lilla barn få göra
för skrik tycker jag om att höra..
och bråka hela dagarna och skrämma kor i hagarna.

Men, ska jag säga
akta dig för eld och djupa vatten.
spring aldrig aldrig bort från mig
i den svarta natten.

Och vi ska busa mycket varje dag, mitt eget lilla barn och jag. Skrika som goriller ska vi göra
Hoppa runt och skrämma folk - ni ska få höra!
Vi ska bita dom i benen
binda fast dom vid den stora stenen

 Men, ska jag säga
akta dig för eld och djupa vatten
spring aldrig aldrig bort från mig
i den svarta natten

Och om mitt barn får ont
i magen några gånger
ska jag sjunga jättefina sånger
och jag ska byta blöjor på mitt barn
och sätta på små kläder
och världens minsta gummistövlar
ifall det blir dåligt väder

Men, ska jag säga
akta dig för eld och djupa vatten
spring aldrig aldrig bort från mig
i den svarta natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0