une dentiste.

Folktandvården i Fjugesta..hm, finns kanske inget positivt att skriva om dem.

Jag var kallad dit igår, 7.30.. iförrgår fick jag ett påminnelsesms att jag skulle dit, en halvtimme efter det ringde dom och lämnade återbud men jag fick ingen ny tid, en timme efter det ringde dom och sa att jag var välkommen på den tid jag fick från början..heellooo? virrig personal eller vad.

Jag har alltid ogillat att gå till tandläkarn, eller det borde inte finnas nån som faktist tycker om att halvligga i den jävla stolen. Jag var där en kvart förtidigt och satt och väntade i det lilla väntrummet, efter en stund kommer en kvinna i 30-årsåldern in..uttalade mitt efternamn fel men det händer ofta så jag kände mig rätt säker och trygg när jag kom in i det sjukt vita rummet. Jag har varit förkyld i evigheter och hostar hela tiden, och innan vi började så sa tandsköterskan åt mig att jag inte gärna fick hosta på henne när hon undersökte mig för hon skulle bort i helgen.. ASSÅ, VA?

Jag som är rökare, visste att jag skulle få höra att det leder till missfärgning, tandlossning..o.s.v..Men kvinnan är uppriktigt sagt otrevlig och skäller i princip ut mig för att jag röker, och jag trodde hon skulle kasta ut mig när hon såg pieringen i munnen. Jag var livrädd, på riktigt.. Jag VET att jag får skylla mig själv och det är ingår säkert i hennes arbete att upplysa mig som patient om alla följder rökning leder till..men herregud, hon svor åt mig, kallade på tandläkare och dem talade över huvudet på mig, suckade åt dagens ungdom och betedde sig som två idioter.. näe, jag blir arg bara jag tänker på det. Och jag är så himla dålig på att säga ifrån/emot..jag skulle sagt att jag tog illa upp. fega skit-jag.

Jag sätter iallafall aldrig min fot där, hejdå Folktandvården. Sök hjälp eller anställ ny personal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0