valborg.

Jag hade en riktig underbar familje-valborg! Jag, Patrik och Leo åt lovely dinner hemma och sen åkte vi till Geijers äng. Vi var lite tidiga, men vi satt och åt hårda karameller, marknads-nougat och njöt av kvällssolen. Så småningom dök mamma, Ingela, Joanna, Kalle och Silen upp. Joanna&Ingela sjöng i kören och sen tände brandmännen den gigantiska brasan.

Jag tror inte Fjugestas valborgsfirande är så vanligt, det har inte förändrats de senaste 50 åren..det är brandmänn som sköter allt, massor med föräldrar med barn, små lottstånd och godisstånd, fyrverkerier och en kristen kör som sjunger vårsånger. Hur mysigt som helst. Leo slocknade i bilen hem, jag och patrik hade hyrt film men båda tvärsomnade i soffan.

Glad Valborg eller vad man säger, nu ska jag fixa lunch och snart fyller jag år :) pusshej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0