hönsmamma.. ?



Jag vill ha höns. Jag tänker på det varje dag. haha.

Min mormor har alltid haft höns, dom har alltid funnits där.. dom har gått runt där jag, mina syskon och mina kusiner har lekt och tittat på oss. Och ja, vi har jagat dom stackars små hönsen många varv runt mormors röda stuga. Vad elakt det känns, såhär i efterhand. Min mormor är en RIKTIG hönsmamma, om man skulle slå upp hönsmamma i en ordbok borde det stå min kära mormors namn och sen beteckningen ; 'Rund och go liten tant som skulle rädda hönsen före barnbarnen om det började brinna'

Nää, inte sant..barnbarnen bor ju inte i hönshuset, men principen är korrekt.. för några år sen dog min mormors favorit-höna..Polisen, p.g.a ålderdom.  Den höna som höll koll på dom andra. Sorg i vår borg, inte mycke kunda pigga upp tanten då.


Min dröm är att ha en berså där mina höns kan gå fritt när man sitter och fikar och alla ungar springer omkring i solen. Ååh..ljuva dröm. Jag har blivit så sjuuukt hemma-fixerad sen jag blev gravid? Gud, jag är säkert skit-jobbig. Förlåt. Men jag tycker om det här huset så mycket.. och att våran bebis ska bo här..och Leo, och alla barn efter detta..hihi. Ett hemtrevligt, personligt hus på landet med många barn och att kaffebryggarn ständigt är på för alla gäster. Mmm, that's life.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0