HOW I MET YOUR FATHER

För ett tag sen så köpte jag en 'Mina första år'-bok till bebben. Idag skulle jag plocka fram den och tråna lite efter att få börja skriva.. på första sidan skullle man berätta om barnets föräldrar, vilka vi är, vad vi gjorde när barnet låg i magen..och hur vi träffades. Hjälp. Ska jag ljuga? eller försköna sanningen?

Patrik och jag träffades på Lennarts efterfest till Gropafesten, jag stod på altanen och pillade på min nytagna piercing i näsan, då kommer någon bakom mig och säger ; Jaha, och här står du och petar i näsan?

Vi följdes åt under resten av kvällen/natten.. bytte nr, smsade, dejtade och efter nån månad var vi ett par. Madly in love. Han var 27, jag var 18. Galen historia. Jag gick i skolan, han jobbade och hade en 2årig son. Inte trodde vi kanske då att vi skulle bli föräldrar, bo i hus och göra allt parigt som finns att göra.. men alla vet ju att när kärleken slår till är det inte helt logiskt.

Nu ska jag skriva den vackra sanningen i bebbens bok, kanske inte hur mycket vodka som var med men..nåja. Det var då det, nu stundar en december framför mig omringad av familj, vänner, växande mage och höga färväntningar på framtiden. Jag älskar dig så mycket, du lilla sparkande liv inuti mig. Bara du mår bra så spelar inget annat nån roll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0