friday morning.

hemsk..hemsk morgon! allt har gått fel från start. Men nu sitter jag lugnt och väntar på min kära mormor. Vi ska på begravning. Jag och storasyster ska sjunga 'Till en stad jag är på vandring' så det kommer kännas som en scen ur Änglagård. Jag är Fanny..Joanna är Zack.

Jag har varit på en begravning tidigare, min farmors.. när jag var tio. Känns som hundra år sen och jag minns inte så mycket, mer än att vi alla grät och jag sjöng då med..en sång ur Bröderna Lejonhjärta. Farmor ville inte att vi skulle bära svart på hennes begravning, men idag har jag det..från topp till tå, känns högtidligt och lite skumt, bara lite.

Ikväll blire tjejmiddag, längtar..och imorron vill jag träffa min Johanna Kroon.

Min mage känns stor och hård..tänk att det är en bebis därinne, en som liknar mig eller palle..eller båda, hoppas båda. På söndag är det v.15, hjälp va fort det har gått. Undrar vad det blir..Hilma eller Walter, eller..Holly..eller Billy?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0