boygirl.

Igår på kören frågade en tjej om Charlie var en pojke eller flicka? jag vart nöjd, han hade könsneutrala kläder. Han hade en vit body, blåa&röda 70-tals sparkbyxor och grönrandiga strumpor.. Innan vi gick dit tänkte jag ta på han en gul mössa.. men han såg ut som en regnbåge och hans pappa sa att det räckte med hippie-artitaljer.. jag lägger mig inte i när han klär på Charlie? bara lite.


När jag fick en pojke och började klä honom så märkte jag att jag inte valde de ljusblå kläderna.. jag tycker inte att ljusblått är fult på nåt vis men det känns bättre att klä honom i gult eller grönt så att man inte direkt tänker på en pojke som gillar bilar och tuffa monster. Han ska få bli den han blir.. han måste inte vara tuff för att han är kille.

Samtidigt som att det är såå gulligt med lastbilar och bilar på kläderna.. och jag älskar gammal stil på barnkläder, 60 och 70-tal. Åh, jag får hålla i mig ibland för att inte klä Charlie i alla färger och mönster som finns. När han häromdagen fick på sig en AC/DC tröja såg han ut som en helt annan unge för att jag i två månader klätt honom i sånt som jag hade när jag var liten.. kraken, haha.

Snacka om att det är en prylgalen värld vi lever i..speciellt som småbarnsförälder, det finns en miljon smarta grejer som man inte visste fanns och som man egentligen inte behöver men som man bara måste ha :)

Det är det roligaste som finns att köpa kläder och saker till sitt barn så därför måste man tänka på att ta hand om världen och utnyttja second hand och vänner! Det är kidsen som tar över. Sådärja, jag har blivit en moraltant.. som bad max-personalen att dra ner på musiken inne på resturangen.. hahaha.

blir öppna förskolan senare med svåger Kalle och barnen. Puss&hej

Kommentarer
Postat av: monica

alltid lika roligt att läsa din blogg :) hoppas ni mår bra! kram

2010-04-30 @ 09:20:50
Postat av: Malin Eriksson (Mijas mamma!)

Jag har precis gjort likadant med Mija.... Jag har ALLTID älskat rosa och tänkt att om jag får en tjej så kommer garderoben fyllas med det, men NEJ, så blev det inte..... Hon har massor med rött, jeans, svart o hårdrockskläder..... Hm.... vad knepig man är!! Trevlig blogg förresten!!



Kram

2010-05-05 @ 20:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0