Mamma är bäst?

Suck.. Jag har fått den värsta mammagrisen till son som någonsin funnits. Han har haft barnvakt när jag har haft körlektioner och en gång över natten.. barnvakten heter Moster Ingela och hennes har han träffat varenda dag sen dag 1, så det kanske inte är så mycket barnvakt när man tänker efter noga..mer bästis.

Charlie kom på vårkanten precis då som Patrik måste åka och måla och vara borta.. så jag har haft honom. Alltid. jämt. Varenda sekund. Hela hans liv. Självklart blir han mammig. Men så extremt!

Igår övade vi till julspelet och han skulle vara i min famn precis hela tiden, så det var lite svårt att öva repliker och lyssna och lära sig allt. Efter repet var det bara en halvtimme kvar till Öppna förskolan började i samma hus så jag beslöt att stanna där i värmen, charlie hade väskan full med lunch, frukt och fika men som vanligt glömmer man allt till sig själv. Personalen där (som Charlie träffar flera gånger i veckan) ville glatt passa honom så jag kunde lite snabbt kunde smita in på konsum som ligger 200 meter därifrån. Jag svär, jag hörde mitt barn skrika halva vägen dit.. åh, det var hemskt. Nästan pinsamt. När jag kom tillbaka kändes det som att de tyckte att han är världens mest bortskämda. Hur ska man annars göra då?

Hoppas det bara är en period som går över, tur att han är rätt så pappig också. Mamma är bäst och pappa är bäst. Tids nog kommer han på att nya människor kan vara bäst.

trevlig kväll! Här kommer tips på jul-cupcakes som jag trollade ihop häromdagen! Rekommenderas starkt av hela syjuntan :)

Vanlig muffins-smet med lite vaniljsocker, 50 g saffran och två dl frysta hallon. Original-recept på frosting med mycket cream cheese. Garnera med hela hasselnötter eller silverkulor. Julig lyxig känsla!





Kommentarer
Postat av: Kalle

Klart han kommer!

Men lite kul är det att jag när jag hörde "Tankar för dagen" ( http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=1165 ) på P1 imorse. Så pratade Nour El-Refai om samma sak!

http://sverigesradio.se/topsy/ljudfil/2785250.mp3

kram

2010-12-10 @ 12:19:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0