tredje dag jul.

Charlies första jul. Underbar. Den innehöll allt. Bortskämd av släkten och lite av mig och palle. Älskade unge!

Igår i bilen hem från det sjätte julfirandet hos släktingar så bara längtade jag efter nåt annat att äta. Man har absolut blivit bortskämd med julklappar och jättegod mat och Julmaten är älskad av mig.. men så otroligt mäktig och salt och kött, kött, kött så jag satt och drömde om en italiensk sallad eller thaimat.

Idag är jag hemma med en jätteförkyld och febrig Charlie Gustafsson. Så jag strunta i att kylen består av jul-rester och snorde ihop en kycklinggryta med grönsaker. Here it is.

Skär kycklingfileerna i fina fyrkanter och stek dom lite lätt gyllene. Tillsätt valfri grönsak som är grön ( i mitt fall broccoli och succhini) Krydda med vitlök och rosmarin.. skalet och juicen av en lime. Lite salt och peppar. En stor klick mezeyoghurt. tadaa! Servera med tagliatelle eller vildris. Fresh.

Nu ska jag bädda med mina sjukt fina lakan med ugglor som jag fick av syster Inga i julklapp. <3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0