JESUS ÄLSKAR ALLA BARNEN

Jag har alltid varit fascinerad av stora familjer.. fascinerad, imponerad och en smutta avundsjuk. Jag kommer från en familj med tre barn, med ganska många år emellan.. så jag hade ju inte direkt något syskon hemma att leka med.. mest att vara jobbig mot kan jag tro. När min storasyster Ingela var 14 år var jag fem.. jag minns hur jag tjatade tills jag fick vara med henne och hennes pojkvän på Ingelas rum. Ojoj, stackars krake.. jag hade rymt hemifrån om en femåring tvingat sig in på mitt rum i den åldern.

Denna UNDERBARA serie Familjen annorlunda på måndagar ser jag fram emot hela veckan.. de verkar ha så himla mysigt! De är barn överallt och föräldrarna är så lugna.. dom är väl vana vid precis allt? Jag tror verkligen som dom själva säger att man har så mycket rutiner och vanor att de inte blir så jäkla jobbigt/livligt som alla verkar tro. Folk har så mycket fördomar mot stora familjer..Jag tycker de är jättecoolt. Modigt och häftigt! Kan man sätta många barn till världen som man älskar? va sjutton är felet.

Jag tror inte att min kära sambo vill ha tio ungar, vet inte om jag själv vill ha de heller.. men jag ser upp till dom
som har!  Vilka hjältar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0