hornpipe crush.

Puh.. ligger i soffan med en alkoholfri kall, Sommar med Ernst i bakrunden och andas ut.. lill-kabeln sover gött i sin säng.

Idag har vi varit i Hova på Riddarveckan.. ett paradis för barn, och för en mamma som älskar den här medeltids-känslan. Åh, en kille med säckpipa gick runt och spelade.. det är det vackraste som finns. Det ska jag ha på mitt bröllop om nån som man är ihop med nån gång skulle fria.. hm.

Det bor nog en hippie i mig..ibland kommer hon fram, som idag. Jag köpte ett par medeltids-hippie-lite Karro-harem-byxor. Sjukt snygga. Och sköna.. jag trodde aldrig att sköna kläder nästan skulle gå före snygga kläder, men det hör till mammarollen.

Challe är typ världens största barn. Han är snart 5 månader.. äter gröt och puréer, sover hela natten och skrattar ett riktigt kluckande skratt. Jag hörde det första gången på Leos kalas.. tiden stannade, det var så vackert.. ett pärlande vackert litet skratt.

Nu ska jag ta ett låångt varmt bad. puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0