wednesday.

gode gud vilket matvrak man blir av amningen.. det sista jag gör innan jag går och lägger mig är att käka mackor, många.. annars finns det nästan ingen mat åt lillkotten framåt morgonen. Han äter bara en gång på natten nu.. så skönt!

När jag gör lunch till mig så ska det gå snabbt och lätt.. det slutar alltid med att det blir pasta och pastasås med bacon och broccoli.. jag tröttnar aldrig, mums!

Det har hänt.. det som jag aldrig trodde skulle hända.. ett svagt sug i mig har väckts. Efter mitt timmarslånga telefonsamtal med min kära vän Sara så bara kom det..från ingenstans.. jag vill kanske gå ut en kväll, bara ta en öl.. slappna av och ta en kort paus från mitt stressiga mamma-liv..som jag älskar överallt. Kanske kanske.. snart i framtiden, men bara kanske.

samtidigt som jag får en löjlig känsla av att jag är en dålig mamma om jag gör det.. den som inte lider av det är ju ändå Charlie, han skulle vara i trygga händer hos sin pappa. Men det är ändå jättesvårt.. åh :(

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är inte så kontsigt att du börjar bli sugen på det nu. Och du ska inte ha dåligt samvete över det! Man måste ha lite tid för sig själv, speciellt vi mammor som är hemma med bebisar hela dagarna. Iväg och drick öl med dig, så uppskattar du mammalivet mer sen!

2010-05-26 @ 19:38:19
URL: http://harryochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0