'Ive got a basket full of lemons but they all taste the same'

Den som inte vet att alkohol bara förstör allting borde veta bättre.

Jag vet inte om det är jag som är super-tant eller så himla inne i mamma-livet men jag skulle utan problem helt kunna avstå från akohol.. för resten av livet. Dels bara för att kunna säga 'Nej, jag dricker inte' för annars så måste man alltid ha en speciell anledning men det är typ bara två som räknas, chaufför eller gravid. Annars är man torr eller präktig, helt automatiskt. Eller kristen.

Jag har varit där.. så jävla långt ner på skalan och gjort så mycke dumt som man ångrar. Falska relationer med människor genom alkohol. Så jävla värt ingenting. Ååh.. jag är så sur som jag nästan aldrig annars är. Vet inte varför egentligen. Kanske för att jag bor i en håla som har en baksida med att det nästan är okej att köra när man är berusad. Så jävla otäckt är det.
När min sambo och jag träffades så var jag ofta lilla jobbiga tjejen som sa åt alla hans berusade kompisar när dom stod beredda med bilnyckeln i handen på fester. För så hade dom alltid gjort. Människor som har slutat komma hit på kaffe. Jag anses väl som torr eller präktig. Eller kristen.

Allt jag undrar är varför det ska vara så jävla svårt att hålla det på en snygg nivå? glatt och lagom.

präktig eller ej. Så jävla inte värt det. tack och hej från en sur tjej.


Kommentarer
Postat av: Amanda

så rätt!

2010-11-20 @ 10:58:06
URL: http://harryochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0