thank god it's friday.

puh.. nyss hemkommen från svärfars kalas med två vrak till ungar. Båda somnade ståendes på trappan när jag letade efter nyckeln i bäckmörkret. Men nu ligger dom i sängen efter en stunds kaos. Gulliga Leo hann ändå säga 'Vilken fin groda med tvål i där man tvättar sig, är den ny eller?'

Palle stannade kvar för att snacka lite skit med farsgubben sin.

Shit, jag har helt missat Let's dance.. helt plötsligt är det semifinal! Förra säsongen var Challe pytteliten bebis som ammade dygnet runt så man satt mest vid tvn.. Jag känner mig knappt behörig att heja på nån nu. shame.

Jag läste nyss ett underbart inlägg från en kompis-kompis blogg. Om varför det alltid är lite skamligt att gilla sig själv? Det är liksom ofint att tycka att man själv är bra. Jättedumt. Är det nån man borde eller måste gilla så är det ju jag? jag ska ju leva med mig föralltid. När man blir mamma och är mitt uppe i passandet av nån annan människa.. så försvinner man lite grann. Man är så upptagen hela tiden att man glömmer bort sig själv ibland helt. Lite farligt det där.. man måste ju må bra för att orka sova halva nätter och kanske hinna borsta håret var tredje dag.

Idag var vi på USÖ och fick se den lille därinne.. han/hon stod på huvet så det gick inte att få nån bra bild till barnmorskan. Så vi fick ta en lång paus så jag kunde hoppa, skutta, springa och gå inne i rummet så bebisen la sig rätt. Barnvakten farbror Jonas hade fullt upp med småpluttarna.. haha!


jaha nehä.. nu blire bingen. PS, alla som såg nyhetsmorgon imorse håller med om att Elvis vrider sig i graven av hat mot Carola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0